Walenting

Dzień Zakochanych- kilka lat temu miał jeszcze swoją magię. Albo tak mi się wydawało, jako małej dziewczynce.
Dziś wszędzie milion przesłodkich różowych i czerwonych serduszek (może nie przeszkadzałyby mi tak bardzo, gdyby były niebieskie). Dwa miesiące reklam wszystkiego, co można uznać za 'idealny prezent na walentynki', wszędzie. Wszystko, wszyscy i wszędzie trąbią 'WALENTYNKI'. A w Dzień Zakochanych Wszędzie mnóstwo przytulających się parek, kwiatki i słodkie misie.
Lubię kwiatki i kocham misie. We wszystkie dni w roku, nie tylko w Dzień Pluszowego Misia.
Czy do okazywania miłości potrzeba specjalnego dnia? Rok ma pozostałe 364, a nawet 365 dni do miłości. I każdy z tych dni powinien być idealny do okazywania uczuć drugiej osobie. Nie lepiej mieć swój osobisty wyjątkowy dzień? Rocznicę związku, rocznicę poznania czy pierwszej randki? A, no nie, bo przecież jak wszyscy się pokazują, to my też musimy pokazać, jacy jesteśmy zakochani, w końcu to Walentynki! Nieważne, że to jedyny dzień w roku, który spędzimy razem przytulając się słodziutko.
Samotni patrzą na to z przykrością (wiadomo, nie wszyscy), a ja muszę zapytać... Czego tu zazdrościć? Wielu z tych zakochanych przez cały rok nie pamięta, że ma obok kogoś, kogo kocha. Usłyszałam wczoraj, że ludzie potrzebują przypomnienia. No nie wiem. Jeśli kogoś kocham, to nic ani nikt nie musi mi o tym przypominać.
Kochający się ludzie obchodzą Dzień Zakochanych codziennie. Dziś Walentynki są okazją do zarobku. Jeśli na czymś można zarobić, to trzeba zrobić temu dobrą reklamę. Im głośniej reklamy krzyczą "WALENTYNKI!", tym bardziej ludzie celebrują ten dzień. Nie dlatego, że się kochają tak naprawdę, ale dlatego, że wypada. 
Każdy powód jest dobry do okazania uczuć. 'Kocham Cię' można powiedzieć na mnóstwo różnych sposobów i w każdej chwili, bo każda chwila jest do tego odpowiednia.
„Chłopcy, których kocham“- Anna Ciarkowska


Walentynka cały rok :)

Komentarze

  1. Jestem tego samego zdania. Nie obchodzimy jakoś specjalnie tego dnia z mężem choć dziś zaskoczył mnie kwiatami od 4 lat ale jest to pokazanie uczuć nic ponadto.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały tekst :) i wszystkiego dobrego z okazji "drugich imienin"? Można tak to nazwać?
    Walentynki cały rok i tego się trzymajmy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne to napisałaś. Ludzie zapominają o sobie w ciągu roku, a w ten "szczególny" dzień próbują odkupić winy. I nie jest to zarzut tylko do mężczyzn, ale do kobiet również. Nie dbamy o siebie na co dzień, a oczekujemy Walentynkowego cudu. Prawie jak w Boże Narodzenia :)
    Pozdrawiam serdecznie. Dziękuję za cudowny komentarz u mnie :) :) :)

    OdpowiedzUsuń
  4. dla mnie Walentynki to tylko i wyłącznie zwykły dzień :) szału nie ma :) uważam że przez cały rok powinniśmy obdarzać się miłością u szacunkiem :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie napisane. Wydaje mi się, że nawet jeśli istnieje już święto zakochanych to powinniśmy je obchodzić skromnie i symbolicznie, a nie nadrabiać cały rok próbując na szybko wynagradzać naszą nieobecność czy obojętność ludziom których kochamy. Dziękuję Ci za ten tekst. Oby trafił do serc jak największej liczby osób! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba wszyscy poruszają ten temat z okazji Walentynek. Przeczytałem chyba z 20 takich wpisów... Nic specjalnego, wybacz...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Bierzmy przykład z Roberta!

Każdy z nas jest sobie Bogiem